Pro školy
V jaké škole byste si přáli učit? Možná v takové, kde rodiče respektují a podporují učitele? Nebo takovou, kde žáci přebírají zodpovědnost za své povinnosti a vidí v učitelích užitečné spojence? Školu, kde rodiče, učitelé i žáci znají své kompetence a cíle? Věříme, že cesta vede od osobního růstu každého z nás. Nabízíme vám odborné konzultace, poradenství a supervizi k jakémukoli tématu. Podpoříme vás v novém pohledu na učení, děti i školu samotnou. Těšíme se na spolupráci. V jaké škole byste si přáli učit? Možná v takové, kde rodiče respektují a podporují učitele? Nebo…
Několik dobrých důvodů, proč to zkusit s námi:
-
Naše kurzy jsou akreditované pro účely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících
-
Přijedeme za vámi, kurzy můžeme realizovat u vás ve škole
-
Nabízíme znalosti systemického přístupu aplikované na sociální systémy jako je rodina, škola.
-
Pracujeme s mnohaletými zkušenostmi z práce z dětských domovů, ZDVOP, pedagogickou praxí na všech úrovních vzdělávání.
-
Máme kladné zpětné vazby od učitelů a školních psychologů.
-
Vaše škola získá konkurenční výhodu, kompetentní rodiče a motivované žáky.
-
Témata vztahů, komunikace a osobního rozvoje dětí nejsou součástí školních osnov ani kapacit škol.
-
Můžeme pracovat v kontextu celé rodiny.
-
Přinášíme nezaujaté pohledy z vnějšku.
Vztah učitel, žák z pohledu teorie attachmentu
- rozšíření
- jejich znalostí teorie attachmentu, a jejich pozitivní dopad na děti ohrožené a
- děti s poruchami chování.
Časová dotace: 8 hodin
Rozvíjející komunikace s rodiči I
- rozšíření
- jejich znalostí a dovedností v oblasti komunikace, zejména ve schopnosti
- porozumět nejčastějším problémům a nedorozuměním v komunikaci a naučit se
- řešit obtížné situace. Seminář si klade za cíl nabídnou učitelům takové nástroje,
- aby zvládli komunikaci se všemi typy rodičů, s jejich starostmi a ojedinělým
- stylem komunikace.
Časová dotace: 8 hodin
Rozvíjející komunikace s rodiči II
- volně navazuje na Rozvíjející komunikace s rodiči I a prohlubuje
- znalosti (není podmínkou nejdříve absolvovat seminář Rozvíjející komunikace
- s rodiči I.). Přináší komplexní komunikační teorii, pracuje s nositeli významu v
- komunikaci – kontexty a jak je využít ve prospěch funkční komunikace s rodiči.
- každý rodič je jedinečný, ale většina z nás využívá 4 základní typy komunikace.
- účastníky semináře seznámíme s těmito typy a především nabídneme, jak
- komunikovat s rodiči dle jejích typů, aby byla komunikace úspěšná a efektivní
Časová dotace: 16 hodin
Jak reagovat na emoce dětí a žáků
- budeme věnovat tomu, jak vlastně emoce
- vznikají. Zodpovíme si otázky – jak to, že stejná situace někoho naštve a
- někoho ne. Jakmile budeme znát odpovědi na otázku, jak emoce
- vznikají, naučíme se s nimi pracovat, pokud vzniknout a následně jak
- reagovat, když jsou děti/žáci v emocích. Jednotlivé situace si
- natrénujeme na vybraných modelových situacích
Časová dotace: 8 hodin
Efektivní nástroje motivace
- Seminář seznámí účastníky s tím, jak účinně reagovat na některé
- projevy dětí/ žáků, kteří mají různou míru sebevědomí a
- sebeúcty. Některé problémové chování dětí či žáků pramení právě
- z malé sebeúcty v důsledku podmíněného a komparativního sebepřijetí.
- Dozvíte se, jak hodnotit děti či žáky tak, aby nedocházelo k závislostem
- na autoritách a mohli jste tak rozvíjet jejích silné stránky s využitím jejich
- zdrojů a výjimek z chování
Časová dotace: 8 hodin
Účinné řešení problémového chování žáků
- Účastníci se dozví základní premisy pro efektivní porozumění chování dětí ve
- škole. Seznámí se s konceptem 4 cílů chybného chování (pozornost, moc,
- odplata a neadekvátnost), způsoby jejich diagnostikování, a především efektní
- intervence řešení tohoto chování ve školách. Díky diagnostickým klíčům
- získaným intervencím, budou účastníci umět řešit příčiny problémového
- chování žáků a nikoliv důsledky.
Časová dotace: 24 hodin
Sebereflexe učitele
- sebezkušenostní seminář je určen především pro pedagogy, kteří mají
- zájem zkoumat své životní postoje a očekávání. Hledat příčiny a zdroje
- svých vzorců komunikace a chování. Podrobovat je zkoumání a mít
- možnost je měnit – pokud již nejsou užitečné. Filozoficky laděný
- seminář nabízí možnost měnit přemýšlení o svém přemýšlení
Časová dotace: 8 hodin
Jak reagovat na emoce žáků v pubertě
- jak vlastně emoce
- vznikají. Zodpovíme si otázky – jak to, že stejná situace někoho naštve a
- někoho ne. Jakmile budeme znát odpovědi na otázku, jak emoce
- vznikají, naučíme se s nimi pracovat, pokud vzniknou. Účastníci se
- seznámí se specifiky emočního prožívání v období puberty vč.
- posledních neurologických výzkumů. Dozví se, jak reagovat na silné
- emoce studentů v období puberty. Jednotlivé situace si natrénují na
- vybraných modelových situacích
časová dotace 8 hodin
Supervize pedagogického sboru
Nabízíme
- týmovou supervizi (supervize pedagogického sboru). Doporučujeme zvážit rozdělení pedagogického sboru na 3 skupiny po 10 pedagogických pracovnících. Rozdělení na 1. a 2. stupeň podpoří pospolitost kolegů daných stupňů. Rozdělení napříč pedagogickým sborem více podpoří spolupráci.
- případovou supervizi (individuální i skupinovou formou kolegiálního poradenství na podkladě Balintovské skupiny nebo sdílení zkušenostní, nápadů a inspirací od kolegů i supervizora).
Často supervidovaná témata:
- nevhodné chování žáků
- šikana ve třída
- nemohu se domluvit s rodiči
- jak adaptovat a motivova žáka
Bonus pro školy
Vzdělávací semináře pro rodiče u vás ve škole
U vás ve škole můžete zavést pravidelné vzdělávací semináře, pro rozvoj a podporu rodičů vašich žáků. Nabízíme semináře na téma - Potřeby dětí s přechodem na ZŠ (určené pro rodiče dětí v 1. - 2. třídě), Příprava do školy a motivace k učení, Puberta a dospívání. Pokud má škola specifické požadavky na téma semináře, který není v nabídce, připravíme seminář na konkrétní zadání školy. Semináře jsou v délce 2 - 3 hodin. Přijedeme za vámi.
Kulaté stoly zástupců škol a rodičů
Strategické nastavení spolupráce školy a rodičů a následná moderace společných schůzek. Vyvstal ve škole konkrétní problém, jehož růst se nedaří zastavit? Potřebujete nezávislé vedení diskuse s rodiči o tématech, které vzbuzují emoce? Nabízíme vám profesionální moderaci diskuse, nárazově i na dlouhodobé bázi. Máme zkušenost, že i v náročných oblastech lze pod dobrým vedením dojít ke shodě nebo najít jiné vhodné řešení.
Spolupracujeme s více než 40 školami
ZŠ Květnovo náměstí
Realizujeme zde vzdělávání dalších pedagogických pracovníků v rámci DVPP. Rodiče dětí navštěvují naše semináře.
Praha
ZŠ Campanus
Realizujeme zde vzdělávání dalších pedagogických pracovníků v rámci DVPP. Rodiče dětí navštěvují naše semináře.
Praha
ZŠ Pražačka
Realizujeme zde vzdělávání dalších pedagogických pracovníků v rámci DVPP.
Garanti
PhDr. Martina Jandorová
- Univerzita Palackého, Filozofická fakulta, katedra Psychologie (2007)
- Školní psycholog
- Pracovní psycholog,
- poradce, lektor
RNDr. Zdenka Hromadová
- Státní rigorózní zkouška z matematiky (1989)
- Lektor
- Mezinárodně certifikovaný kouč
- Supervizor